#FanVanVerliezen: Voice en de Kansspelcommissie sporen jongeren aan tot voorzichtigheid met sportweddenschappen

Met de Wereldbeker in het vooruitzicht komen tal van jongeren in de verleiding om mee te doen aan sportweddenschappen. Om jonge, kwetsbare spelers te beschermen, heeft de Kansspelcommissie als regelgevende instantie Voice Agency ingeschakeld om een impactvolle sensibiliseringsactie te bedenken en op touw te zetten, gericht op jongeren en hun entourage.

De kans om met een kansspel te winnen, is zodanig klein dat je bijna graag moet verliezen om er met je ogen dicht aan deel te nemen. Om jongeren te sensibiliseren voor de risico’s die verbonden zijn aan sportweddenschappen, heeft Voice de ludieke campagne #FanVanVerliezen op touw gezet.

Naast de creatieve strategie bestond deze campagne uit een creatief en een media-luik.

De campagne werd gevoerd via een website met chatbot, flyers en een preventievideo. De aankondiging gebeurde via een PR-campagne en social ads op sociale netwerken voor een uitgebreide verspreiding van de video en de hashtag #fanvanverliezen. De campagne werd gelanceerd op vrijdag 25 mei, tijdens een ronde tafel met de Minister van Justitie Koen Geens, professionals, politici en journalisten, met als onderwerp het gevaar van sportweddenschappen voor jongeren.

• Klant: Kansspelcommissie
  • Contacten: Peter Naessens, Majolein De Paepe