#FanVanVerliezen: Voice en de Kansspelcommissie sporen jongeren aan tot voorzichtigheid met sportweddenschappen

Met de Wereldbeker in het vooruitzicht komen tal van jongeren in de verleiding om mee te doen aan sportweddenschappen. Om jonge, kwetsbare spelers te beschermen, heeft de Kansspelcommissie als regelgevende instantie Voice Agency ingeschakeld om een impactvolle sensibiliseringsactie te bedenken en op touw te zetten, gericht op jongeren en hun entourage.

De kans om met een kansspel te winnen, is zodanig klein dat je bijna graag moet verliezen om er met je ogen dicht aan deel te nemen. Om jongeren te sensibiliseren voor de risico’s die verbonden zijn aan sportweddenschappen, heeft Voice de ludieke campagne #FanVanVerliezen op touw gezet.

Naast de creatieve strategie bestond deze campagne uit een creatief en een media-luik.

De campagne werd gevoerd via een website met chatbot, flyers en een preventievideo. De aankondiging gebeurde via een PR-campagne en social ads op sociale netwerken voor een uitgebreide verspreiding van de video en de hashtag #fanvanverliezen. De campagne werd gelanceerd op vrijdag 25 mei, tijdens een ronde tafel met de Minister van Justitie Koen Geens, professionals, politici en journalisten, met als onderwerp het gevaar van sportweddenschappen voor jongeren.

• Klant: Kansspelcommissie
  • Contacten: Peter Naessens, Majolein De Paepe
  • Agency: Voice Agency
  • Creative director: Sven Nijs
  • Creative team: Gérard Steenhoudt, Gilles De Bruyère
  • Account director: Annemie  Verschueren
  • PR en social media: Julien Brasseur, Mélanie Chamaah
  • Digital production: Hubert Canart
  • Film production company: Utopix
  • Regie: Bram De Waele
Rodrigue Delépine Voice Agency

Voice Agency is het eerste Belgische agentschap dat zich volledig wijdt aan Conversational Marketing & PR. Het agentschap werd in 2008 opgericht en genereert en stimuleert conversaties om de verschillende spelers van de maatschappij met elkaar in contact te brengen binnen de context van een merk of project. Daarvoor ontwikkelt Voice activeringscampagnes voor communities op interne en externe sociale netwerken en onderhoudt het relaties met online en offline beïnvloeders (bloggers, tweeters,…). Op die manier slaagt Voice erin om zijn klanten te begeleiden en zorgt het dat ze sterke banden kunnen creëren tussen hun merk en hun ambassadeurs.

Stallestraat 142