In 2020 zet Voice zich in voor de organisatie Samenlevingsdienst

Voice en Samenlevingsdienst slaan de handen in elkaar. Samen willen ze Belgische jongeren aanmoedigen om de tijd te nemen om na te denken over hun toekomst en zich tegelijk nuttig te maken voor de samenleving. Voice krijgt hiervoor in 2020 een eigen opdracht: jongeren werven via een digitale en mediacampagne.

Het Platform voor Samenlevingsdienst biedt jongeren tussen de 18 en 25 jaar de kans om een boeiende en verrijkende ervaring op te doen tijdens een project van 6 maanden. Het doel? ‘Je tijd nemen zonder hem te verliezen’, en jonge getalenteerde mensen de gelegenheid geven om na te denken terwijl ze zich inzetten voor de samenleving (in diverse domeinen, waaronder het milieu, toegang tot cultuur en onderwijs, hulpverlening enz.). De projecten leveren een dubbele winst op: de jongeren dragen hun steentje bij aan de samenleving en leren tegelijk zichzelf beter kennen dankzij de projecten, vormingen en menselijke contacten.

Om de band tussen Samenlevingsdienst en de jonge doelgroep te versterken zal Voice een uitgekiende digitale campagne op poten zetten. Om de naambekendheid te verhogen, interactie met het doelpubliek te genereren, en vooral zoveel mogelijk jongeren te werven zal Voice op een originele en vernieuwende manier te werk gaan op sociale media (Facebook, Instagram, Snapchat en YouTube) en wordt een mediapartnership gesloten met VICE en Tarmac.

Nina Bourgeois Pers Attaché, Voice Agency