Voice staat in voor de live coverage van Couleur Café

Voice lanceert nieuwe dienst: Real-Time PR.

Enkele jaren geleden introduceerde Voice het begrip Social PR, waarmee een nieuwe public relations-aanpak bedoeld werd, meer bepaald de integratie van contacten met bloggers en influencers, SEO en de ondersteuning van maatschappelijk vernieuwende initiatieven. In zijn zoektocht naar nieuwe formats breidt Voice nu zijn portfolio uit met Real-Time PR, een dienst die uitgerold zal worden tijdens het muziekfestival Couleur Café.

Dé basisregel bij communicatie en public relations – met name dat je je publiek moet kennen én dat je daar moet zijn waar je publiek is – is meer dan ooit van toepassing. Vandaag kent “live content” een ongeziene boom, o.a. op de social media dankzij de talrijke live-streaming mogelijkheden. Op het snijpunt tussen public relations en social media, biedt Real-Time PR adverteerders en organisaties die actief zijn op evenementen, de mogelijkheid om voordeel te halen uit beide disciplines.

Beleef Couleur Café live

Twee dagen lang (vrijdag en zaterdag) zal het social media-team van Voice alle hoogtepunten van Couleur Café verslaan. De live coverage begint vanaf de aankomst van de eerste festivalgangers en biedt een unieke kans om het authentieke DNA van Couleur Café mee te maken: een veelheid aan onuitgegeven ervaringen die alle zintuigen prikkelen in een coole, uitgelaten en unieke sfeer.

Tijdens de 15 uur durende liveverslaggeving zal het “live” team van Voice het festivalterrein optrekken om met camera en microfoon de talloze nieuwigheden van Couleur Café 2017 vast te leggen: de Namasté Temple met yogasessies, de 9 dansvloeren, de Secret Bar, la Plus Petite Discothèque du Monde, de overheerlijke Rue du Bien Manger, de restyling-uitdaging, enz. En natuurlijk ook een heleboel interviews met artiesten, organisatoren en festivalgangers. Behalve de kans om onder de grootste spiegelbollen ter wereld te kunnen dansen, biedt deze verslaggeving de mogelijkheid om de 28e editie van Couleur Café te laten leven op de sociale netwerken. En zo krijgen de toekomstige festivalgangers misschien de smaak te pakken en laten ze de ‘live’-verslaggeving voor wat ze is, om er ter plekke en in levenden lijve die 360°-ervaring te beleven.

Volg onze Facebook Live reporters op de Facebook-pagina van Couleur Café: https://www.facebook.com/CouleurCafeFestival/

De voordelen van Real-Time PR

1. Live liegt niet
    • Al sinds het ontstaan van public relations is het altijd al nuttiger geweest te tonen wat je meerwaarde is in plaats van ze te claimen.
    • Door de directheid kunnen merken die actief bezig zijn met Real-Time PR, rechtstreeks en met een ongeziene transparantie hun meerwaarde aantonen door  hun “PR assets” in de kijker te zetten: testimonials van de bezoekers van het event, concrete toprealisaties, interviews met woordvoerders…
  2. Een virtuele ervaring aanbieden
    • Aangezien events per definitie beperkt zijn in tijd en ruimte, is het onvermijdelijk dat een deel van het betrokken doelpubliek niet aanwezig kan zijn. Dankzij Real-Time PR kunnen ze toch deelnemen aan de social buzz die gecreëerd wordt door de dynamiek van het event. Waardoor de ROI groter wordt.
  3. Het event langer laten duren
    1. Dankzij de mogelijkheden om live opgenomen video’s opnieuw af te spelen, is het paradoxaal genoeg ook mogelijk om het publiek van het evenement te vergroten en het event langer te laten duren. Ook daardoor wordt de ROI groter.

Andere Real-Time PR-tools

• Naast live-streaming biedt Real-Time PR ook live on site community management-oplossingen, die meer gericht zijn op de content dan op de beleving. Voice ontwikkelt die oplossingen voor evenementen zoals conferenties en seminaries.
  • Meer info over hoe u de energie van het ‘nu’ kunt vatten en hoe u in contact kunt treden met uw publiek, vindt u op http://live.voice.be
Julien Brasseur Social PR Project leader, Voice