Voice stelt haar ervaring met transmedia in dienst van het klantenvertrouwen

Heel wat rapporten en internationale studies[1] tonen aan dat het algemene vertrouwen erop achteruit gaat. Om merken en organisaties te helpen om succesvolle relaties met hun publiek uit te bouwen, vindt Voice zichzelf opnieuw uit en stelt het een transmediapositionering voor op basis van vertrouwen. Met één bottomline, #InTrustWeTrust.

Een samenleving zonder vertrouwen draait vierkant. Sta daar maar eens bij stil, de volgende keer dat u in uw wagen stapt, dagcrème op uw huid aanbrengt, uw spaargeld aan de bank toevertrouwt of eten kookt voor uw kinderen …

Niemand kan zonder vertrouwen en toch staat dat zowat overal ter wereld onder druk. Dat blijkt ook uit verschillende onderzoeken. De secretaris-generaal van de Verenigde Naties, António Guterres, wees onlangs nog op de verontrustende trend van de wereldwijde achteruitgang van vertrouwen.[2]

In die zin is Voice zich ervan bewust dat de vertrouwenscrisis een maatschappelijk probleem is, net zoals het milieuvraagstuk en andere uitdagingen (gelijkheid van kansen, mobiliteit, …). Vanuit haar overtuigingen, talenten en expertise wil Voice daar een tegengewicht voor bieden.

Delphine Beaumont, algemeen directeur bij Voice, legt de visie van het agentschap uit: “Onze maatschappelijke verantwoordelijkheid als agentschap is dat wij meebouwen aan een klimaat van vertrouwen waarin succesvolle relaties kunnen groeien tussen onze klanten en hun stakeholders.”

Een transmedia content benadering

Los van de vertrouwenscrisis staan communicatiebureaus nog voor een andere uitdaging: de aandacht van burgers en consumenten raakt steeds meer versnipperd. Het aantal sociale platformen, touchpoints in de media, contents en ad-blockers is niet meer bij te houden en dus moeten agentschappen meer dan ooit al hun expertise op tafel gooien en zich van hun meest creatieve en veelzijdige kant tonen.

“Om content te creëren die een impact heeft en vertrouwen opwekt, kunnen klanten  rekenen op onze ervaring met transmedia (pr, social media, web, …) om de aandacht van hun publiek en hun stakeholders te heroveren. Concreet gaat dat via een content centric approach, die zich laat vertalen op de meest uiteenlopende platformen en kanalen”, zegt Delphine Beaumont.

Data als betrouwbare prestatiebarometer

Die vertrouwensrelatie moet uiteraard meer zijn dan een goedbedoelde intentieverklaring en daarom beschikt Voice over datagerichte inbound methodologieën en tools (SEO audit, customer surveys, buzz monitoring, persona building…) waarmee de business- en communicatiedoelstellingen van klanten en partners naar objectiveerbare KPI’s vertaald kunnen worden.

De bedoeling daarvan is om de impact na te gaan van de communicatieacties die het agentschap produceert, en om te kijken wat hun impact is op de business, de reputatie en de relaties de klanten met hun publiek.

Een nieuwe website en een trust check-up

Voice heeft de nieuwe positionering  doorgetrokken in een volledige  nieuwe website, waarin  alle diensten aan bod komen, en zelfs een interactieve module waarmee adverteerders hun eigen vertrouwenspeil kunnen meten. Eén adres: www.voice.be

[1] https://www.edelman.com/trust-barometer

[2] https://www.un.org/sustainabledevelopment/blog/2018/11/global-trust-declining-our-world-needs-stepped-up-global-leadership/