Week van de Mobiliteit : Voice boost #Mobilmix

‘Be Brussels, Be Mobilmix’. Dat was het originele concept dat VO Communication, zusterbedrijf van Voice Agency, bedacht voor de vijftiende editie van de Week van de Mobiliteit in Brussel. Daarmee werden Brusselaars uitgenodigd om verschillende transportmiddelen te mixen en zachte mobiliteit te integreren in hun dagelijkse gewoontes.

Voice mocht zich voor deze campagne ontfermen over drie onderdelen: web, social media en persrelaties. De uitdaging? Het concept ‘Mobilmix’ maximaal verspreiden in het Brusselse straatbeeld. Met enkele ijzersterke evenementen (de ‘Mobilmix Awake Party’ en de fameuze ‘Mobilmix Tunnel Party’, die meer dan 10.000 feestlustigen lokte), een geslaagde persactivatie en intensief community management, wisten de twee bedrijven een opgemerkte communicatiecampagne te creëren.

Uiteindelijk bezochten meer dan 30.000 mensen de website via de zoekterm ‘Mobilmix’, werd de hashtag #Mobilmix een trending topic tijdens de Autoloze zondag, kreeg de Facebookpagina meer dan 13.000 likes en verschenen er niet minder dan 250 artikels in de Belgische pers, waarvan ruim de helft verwijst naar ‘Mobilmix’. Van KPI’s gesproken!